FANDOM

Cod5topright

Semper Fi – pierwsza misja kampanii występująca w Call of Duty: World at War. Tym samym jest to pierwsza misja kampanii amerykańskiej.

OpisEdytuj

Misja polega na zniszczeniu bazy wojskowej Japończyków w atolu Makin. Rok 1942, wyspa Makin, oddział szeregowego Millera został wysłany na zwiady lecz z nieznanych przyczyn zaginął, po czym oddział Sullivana postanowił ruszyć im na pomoc. Na początku misji okazuje się, że oddział szeregowego został pojmany przez Japończyków, którzy już zaczęli torturować jeńców. Po zabiciu jednego z żołnierzy, nieprzyjaciel podszedł do Millera i groził mu poderżnięciem gardła. Na szczęście w ostatniej chwili pojawił się oddział sierżanta, który zabił japońskich żołnierzy. W końcu żołnierze rozpoczęli ofensywę. Po długich walkach Amerykanie chcieli przegrupować się z resztą oddziału. Niestety zostali wykryci, lecz na szczęście udało się pokonać wrogów. Na nich czekała już kolejna zasadzka. Oddział Sullivana natrafił na zwłoki Japończyków, których nie wiadomo kto zabił. Nagle w górę wystrzeliła flara oślepiająca i okazało się, że domniemane zwłoki to żywi Japończycy. W końcu Amerykanom udało się dostać do kolejnej małej bazy wroga, którą należało wysadzić. W tym celu Miller i Roebuck ruszyli do magazynu, gdzie były przechowywane materiały wybuchowe. Po podłożeniu bomby wszyscy dostali rozkaz odwrotu do pontonów, jednak w trakcie ucieczki Miller został ciężko raniony przez wrogiego żołnierza. Na szczęście Roebuck w ostatniej chwili go uratował i przytaszczył do pontonu. Żołnierze odpłynęli a baza została zniszczona w wyniku wybuchu.

PostacieEdytuj

BronieEdytuj

  Broń startowa  
  Broń do znalezienia  

CiekawostkiEdytuj

  • Nazwa misji nawiązuje do łacińskiej sentencji "Semper fidelis" (pol. "Zawsze wierny").

Więcej z Fandomu

Losowa wiki