Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: World at War. Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops. Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops III. Temat tego artykułu pojawił się w trybie zombie produkcji Treyarch.
„Ciała, które zjadły robaki. Bagno pełne komarów. Setki nieumarłych żołnierzy Armii Cesarskiej. Wybierz taktykę i walcz o życie!”
— Opis mapy

Shi No Numa (pol. Bagno śmierci) – trzecia mapa trybu Zombie występująca w Call of Duty: World at War (Map Pack 2), Call of Duty: Black Ops (Rezurrection) i Call of Duty: Black Ops III (Zombies Chronicles).

OpisEdytuj

Akcja mapy odbywa się w opuszczonej placówce Grupy 935 "Rising Sun" na bagnach Japonii w czasach II wojny światowej. Gracze wcielają się w cztery nowe grywalne postacie, skazane na nieustanną walkę z hordami zombie armii cesarskiej. Są nimi Tank Dempsey, Nikołaj Beliński, Takeo Masaki i Edward Richtofen. Mapa standardowo dziedziczy kilka cech poprzedniej tj. elektryczne pułapki i maszyny Perk-a-Cola, ale wprowadza także kilka nowych m. in. specjalną pułapkę zwaną Flogger oraz linkę do zjazdów. Po raz pierwszy skrzynka losującą emituje charakterystyczny słup światła, co pomaga w jej lokalizacji. Twórcy postanowili także dodać nową Cudowną Broń - Wunderwaffe DG-2, która pozwala na zabicie hordy złożonej z kilkunastu zombie. Aby natomiast utrudnić rozgrywkę, postanowiono wprowadzić do gry nowy typ zombie, a mianowicie piekielne psy. Pojawiają się one w specjalnej rundzie, po której gracze otrzymują Max Ammo. Kolejnym utrudnieniem są również bagna znacznie spowalniające graczy i nieznacznie zombie.

Wersja Black OpsEdytuj

Podobnie jak w przypadku nowej wersji mapy Verrückt, Shi No Numa także została nieco przerobiona. Przede wszystkim poprawione zostały modele i tekstury. W pomieszczeniu startowym umieszczony został Mule Kick a skrzynka losująca losuje graczom bronie, występujące tylko w Call of Duty: Black Ops w tym Wunderwaffe DG-2 i małpkę z talerzami. Na mapie wśród power-upów pojawiać się może również Carpenter.

PomieszczeniaEdytuj

Chata - piętroEdytuj

Piętro chaty to pomieszczenie, w którym rozpoczyna się rozgrywka. Standardowo znajdują się tam cztery barykady, skąd wychodzą zombie. Do walki z nimi gracz może zakupić znajdujące się na ścianach bronie: Arisakę oraz Gewehr 43. W wersji Black Ops obok jednej z nich stoi Mule Kick. Do kolejnego pomieszczenia prowadzą dwa kosztujące 1000 punktów przejścia.

Chata - parterEdytuj

Parter chaty jest dosyć dużym obszarem, do którego bezpośrednio prowadzą schody na piętrze. Jeżeli gracz zdecyduje się wybrać drogę przez drewnianą bramkę, musi przejść jeszcze przez drugą część piętra. Tam też znajduje się dwie barykady, a na ścianach można kupić Karabin M1 i Stielhandgranate. Po uruchomieniu, można stamtąd używać linki do zjazdów. Na parterze natomiast zombie dostają się do graczy przez cztery barykady. Na ścianach można za to kupić Thompsona, Karabin okopowy M1897, M1 Garand i minę skaczącą. Na całym opisywanym terenie znajdują się dwa miejsca na skrzynkę losującą, przy czym na dole, owa skrzynka, pojawia się po raz pierwszy. Dalsze, kosztujące 1000 punktów, przejścia prowadzą przez bagna do czterech chat. Po otwarciu którejkolwiek, odradza się trzech dodatkowych zombie. Nad jednym z nich znajduje się również nowa pułapka - Flogger.

BagnaEdytuj

Bagna to najmniej interesujące miejsca. Ich głównym zadaniem jest spowalnianie graczy i utrudnianie im rozgrywki. Na terenie bagien przy kwaterze doktora znajduje się czternaście spawnów zombie, przy chatce rybackiej - jedenaście, przy pokoju komunikacyjnym - szesnaście i przy magazynie - dziesięć. Przed wejściem do kwatery doktora znajduje się także włącznik linki do zjazdów, dzięki której można podróżować na piętro chaty i z powrotem. Otwarcie każdego z przejść na końcu bagien kosztuje 750 punktów.

Kwatera doktoraEdytuj

Kwatera doktora to jedna z czterech niewielkich chat, zlokalizowanych na końcach mapy. Znajdują się w niej dwie barykady, a na ścianie można kupić BAR. Naprzeciw drzwi, po ich otwarciu, pojawia się losowa maszyna Perk-a-Cola. Nad drzwiami natomiast znajduje się elektryczna pułapka. Ponadto można tam znaleźć miejsce na skrzynkę losującą.

Chatka rybackaEdytuj

Chatka rybacka to kolejne niewielkie pomieszczenie, w którym pojawia się losowa maszyna Perk-a-Cola. Zombie dostają się tam przez trzy barykady. Obok perku, na ścianie można kupić MP40, naprzeciw którego można spotkać elektryczną pułapkę. Po lewej stronie od wejścia znajduje się natomiast miejsce na skrzynkę losującą.

Pokój komunikacyjnyEdytuj

Spośród czterech chat pokój komunikacyjny wydaje się być największy. Przed wejściem zombie bronią graczy znajdujące się tam dwie barykady. Standardowo przed drzwiami pojawia się losowa maszyna Perk-a-Cola, obok niej, na ścianie można kupić STG-44, a przed nim można skorzystać z elektrycznej pułapki. Na tyłach pomieszczenia znajduje się kolejne miejsce na skrzynkę losującą.

MagazynEdytuj

Magazyn z kolei jest najmniejszą spośród chat. Znajdują się tam dwie barykady i standardowo losowa maszyna Perk-a-Cola. Przed nią można skorzystać z elektrycznej pułapki, a za nią kupić Typ 100. Na końcu magazynu również znajduje się miejsce na skrzynkę losującą.

Dostępna brońEdytuj

  Broń startowa  
  Broń na ścianie  
  Skrzynka losująca (World at War)  
  Skrzynka losująca (Black Ops)  

Dostępne funkcjeEdytuj

  Perk-a-Cola  
  Power-Upy  
  Funkcje  

Osiągnięcia i trofeaEdytuj

Deadair.png Dead Air (Brązowe Bronze.png) (10Gamerscore.png)
To musi być pomyłka
Hammer time.png Hammer Time (Brązowe Bronze.png) (10Gamerscore.png)
Napraw 200 desek u okien podczas jednej rozgrywki.
Its a trap.png It's a Trap! (Brązowe Bronze.png) (20Gamerscore.png)
Zabij co najmniej jednego zombie trzema różnymi pułapkami podczas jednej rozgrywki.
Weapon of minor destruction.png Weapon of Minor Destruction (Brązowe Bronze.png) (20Gamerscore.png)
Zabij nie więcej niż jednego zombie przy pomocy bomby atomowej.
Perk-a-holic.png Perk-a-Holic (Brązowe Bronze.png) (20Gamerscore.png)
Zdobądź jednocześnie wszystkie cztery atuty podczas jednej rozgrywki w trybie Nazi Zombie.
Fertilizer man.png Fertilizer Man (Brązowe Bronze.png) (30Gamerscore.png)
Zabij 200 zombie podczas jednej rozgrywki.
Deadhead.png Deadhead (Srebrne Silver.png) (30Gamerscore.png)
Zabij 150 zombie trafieniami w głowę podczas jednej rozgrywki.
Big baller.png Big Baller (Srebrne Silver.png) (30Gamerscore.png)
Zdobądź 75,000 punktów podczas jednej rozgrywki w trybie Nazi Zombies.
Big brawler.png Big Brawler (Brązowe Bronze.png) (30Gamerscore.png)
Zabij przy pomocy noża kolejno 10 zombie zanim Insta-Kill się skończy .
Soul survivor.png Soul Survivor (Srebrne Silver.png) (50Gamerscore.png)
Dotrzyj do rundy 15 w trybie Nazi Zombies, nie będąc reanimowanym.
Logo osiągniecia Kolekcjoner.png Kolekcjoner (Srebrne Silver.png) (20Gamerscore.png)
Kup wszystkie rodzaje broni w ciągu jednej gry w trybie Zombie.
To pułapka! To pułapka! (Brązowe Bronze.png)
W Shi No Numa, w jednej rundzie zabij przynajmniej jednego zombie trzema różnymi pułapkami.

CiekawostkiEdytuj

  • To jest pierwsza z sześciu map, na której nie ma włącznika zasilania i można używać pułapek lub perków bez włączania zasilania.
  • Na jednej ze skrzyń, w drugim pomieszczeniu, na piętrze chaty można zobaczyć napis "115". Prawdopodobnie zawiera ona pierwiastek 115 czekający na przetransportowanie do innej placówki Grupy 935.
  • To jest pierwsza mapa zombie, gdzie można wyjść na zewnątrz bez używania oszustw.
  • Na bagnie przy magazynie można znaleźć wielki meteoryt zawierający pierwiastek 115.
  • Na tej mapie występuje sekretna piosenka zwana The One. Aby ją włączyć, należy 3 razy nacisnąć klawisz użycia na czarnym telefonie stacjonarnym, po czym można usłyszeć krótki cichy demoniczny głos. Wspomniany telefon znajduje się w pokoju komunikacyjnym.
  • To jedyna mapa gdzie można spotkać japońskie zombie.
  • W pierwszym pomieszczeniu na górze jest powieszony człowiek.
  • W wersji Call of Duty Black Ops jest radio, które wyjaśnia jak postacie dostały się do Kino der Toten.
  • Na tej mapie pierwszy raz miał pojawić się Amm-O-Matic, ale został usunięty w ostatniej chwili.
  • To pierwsza mapa, na której zombie wychodzą z wody.
  • Jest jedyną mapą zombie w Call of Duty: World at War i Call of Duty: Black Ops, na której można spotkać Arisakę.
  • Poza mapą można spotkać różne napisy np. "The power to destroy us all" co oznacza w polskim tłumaczeniu "Moc wszystkich nas zniszczy".
  • Istnieje błąd pozwalający na pływanie w wodzie, lecz np. w kampanii nie możemy pływać.
  • W wersji World at War maszyny Perk-a-Cola miały mieć specjalne bagienne tekstury.
  • To właśnie ta mapa po raz pierwszy przedstawiła nam Piekielne psy.

GaleriaEdytuj

WideoEdytuj