FANDOM

CoD1tr CoDUOtr CoD3tr Cod4topright MW2icontr MW3tr MWRtopright RealWorldtr

Special Air Service – frakcja występująca w Call of Duty, Call of Duty: United Offensive, Call of Duty 3, Call of Duty 4: Modern Warfare, Call of Duty: Modern Warfare Remastered, Call of Duty: Modern Warfare 2 i Call of Duty: Modern Warfare 3.

Opis Edytuj

SAS to elitarna jednostka specjalna wywodząca się z Wielkiej Brytanii. Stanowią człon British Army. Powstała, by przeprowadzać operacje specjalne w Afryce Północnej podczas II wojny światowej. Dziś jest jedną z najlepszych jednostek specjalnych na świecie. Jest ceniona między innymi za wysokie doświadczenie, bo jest jedną z niewielu takich formacji działających przez tak długi czas. To na niej wzorowała się amerykańska Delta Force. Dzieli się na trzy części: jedna jest typową wojskową jednostką specjalną, której daje się trudne zadania podczas wojny, druga jest odpowiedzialna za walkę z terroryzmem a trzecia służy jako obrona terytorialna.

Call of Duty Edytuj

(do uzupełnienia)

Call of Duty: United Offensive Edytuj

Sierżant Doyle, główny bohater kampanii brytyjskiej jest członkiem oddziału SAS współpracującego z francuskim ruchem oporu pod dowództwem majora Ingrama.

Call of Duty 3 Edytuj

Tutaj ponownie Doyle i Ingram, razem z kapralem Keithem i francuskim ruchem oporu walczą z Niemcami jako członkowie SAS.

Call of Duty 4: Modern Warfare Edytuj

Zabójstwo Imrana Zachajewa Edytuj

W 1996 roku brytyjski rząd pierwszy raz od czasu II wojny światowej wydał rozkaz zabójstwa. Chodziło o Imrana Zachajewa, rosyjskiego Ultranacjonalistę (frakcja Rosjan popierających hegemonię Rosji). Zachajew zdobył pręty paliwowe z elektrowni w Czarnobylu. Mógłby z tego mieć niezłe zyski, a to byłoby groźne dla Zachodu. W takim wypadku w rejon Prypeci wysłano dwóch snajperów SAS. Używając kamuflażu i wytłumionej broni po chichu dostali się na pozycję snajperską, którą był słynny hotel "Polesie". Stamtąd był świetny widok na transakcję przekazania prętów paliwowych. Porucznik John Price oddał strzał z prawie 900 metrów w stronę Zachajewa. Poprzez działanie siły Coriolisa kula w ostatnim momencie skręciła i zamiast w głowę, trafiła Rosjanina w rękę odrywając ją. Potem Brytyjczycy wysadzili ten budynek niszcząc ślady i udali się w stronę punktu ewakuacyjnego. Poradzili sobie z walką w opuszczonym mieście. Chociaż nie udało się zabić celu, żołnierzom udało się stamtąd wydostać.

Bejrut Edytuj

W nieznanym czasie Special Air Service było obecne w stolicy Libanu Bejrucie. Nie wiadomo co konkretnie tam robiono, ale w pewnym momencie kapitan John Price uratował życie rosyjskiego sierżanta Kamarowa. Stało się to później powodem współpracy obu żołnierzy.

II wojna domowa w Rosji Edytuj

W 2011 roku wybuchła wojna domowa w Rosji pomiędzy rządowymi lojalistami a opozycyjnymi Ultranacjonalistami. Stawką wojny było 15000 rosyjskich bomb atomowych, dlatego w wojnę zaangażowały się zachodnie siły (ku uciesze rosyjskiego rządu).

Frachtowiec Edytuj

Od rosyjskiego informatora Brytyjczycy dowiedzieli się o tajemniczym ładunku przewożonym estońskim frachtowcem na Morzu Beringa. Wysłano tam drużynę SAS o kryptonimie Bravo 6 w celu zbadania ładunku. Śmigłowcami dostali się na pokład, po czym likwidowali pojedynczo wrogów za pomocą broni z tłumikiem. W pewnym momencie wróg dowiedział się o intruzie na statku, przez co Brytyjczycy musieli działać otwarcie. Z pomocą śmigłowca opanowali pokład i zmierzali do ładowni statku. Tam dzięki taktycznemu działaniu, który jest charakterystyczny dla tej jednostki dostali się do dużego pomieszczenia z kontenerami po krótkich wymianach ognia. W ładowni znajdowało się dużo pojazdów wojskowych (UAZ-y i BWP-2). Żołnierze otworzyli kontener, który wydawał się przenosić radioaktywny ładunek. Tam znaleziono rosyjską bombę atomową i manifest pokazujący współpracę Ultranacjonalistów z arabskimi rebeliantami z OpFor. Brytyjczycy zabrali dokument i musieli uciekać, bo w stronę statku zbliżały się rosyjskie samoloty chcące zatopić statek, by nic się nie wydało. Samoloty otworzyły ogień, na szczęście wszyscy żołnierze ewakuowali się śmigłowcem zanim okręt poszedł na dno.

Ratunek informatora Edytuj

Informator (o pseudonimie Nikołaj), który dał namiar na statek z poprzedniej operacji został odkryty i miał zostać zabity w pokazowej egzekucji na południu europejskiej części Rosji. Oddział Bravo 6 na czele z kpt. Price'm na czele miał spotkać się z oddziałem lojalistów sierżanta Kamarowaw celu współpracy. Po cichej akcji dostali się w miejsce spotkania. Kamarow miał inne cele- chciał wykorzystać Brytyjczyków do zdobycia pewnej wioski. Chociaż na początku godzili się na to, to w pewnym momencie walk porucznik Gaz "przycisnął" Kamarowa. Ten zgodził się wyjawić, gdzie wróg przetrzymuje informatora. Trójka agentów SAS udała się do tego domu, wcześniej wyłączając w nim prąd. To dało im przewagą i dzięki temu odbili informatora, po czym ewakuowali go w stronę Hamburga.

Zagubieni Edytuj

W czasie lotu do Niemiec Ultranacjonalistom udało się zestrzelić śmigłowiec przewożący Bravo 6 i Nikołaja. W katastrofie zginęło dwóch pilotów oraz członek jednostki Paulsen. Jednak Brytyjczycy musieli stąd uciekać, bo lada moment mogli tu przyjść wrogowie. Baseplate (dowódca) rozkazał im pójść do pewnego punktu, gdzie przyleci samolot AC-130 w celu dalszego wsparcia. Wszyscy ruszają w tę stronę raz po raz unikając patroli nieprzyjaciela i śmigłowców z reflektorami. W pewnym momencie wróg dowiaduje się o obecności SAS i Nikołaja. Rozpoczyna się walka, którą wygrywa ta jednostka specjalna. Wrogi śmigłowiec zostaje później zniszczony przez wyrzutnię FIM-92 Stinger. Następnie przylatuje samolot AC-130, który niszczy duży oddział wroga wsparty czołgami.

Następnie samolot dalej wspierał z powietrza żołnierzy SAS. Mieli oni pójść do nowego punktu, z którego ewakuowaliby się śmigłowcem CH-46 Sea Knight. Samolot robił to bardzo skutecznie. By dojść do punktu ewakuacyjnego, agenci zatrzymali cywilny samochód oraz wyrzucili z niego kierowców, po czym pojechali nim na pobliskie złomowisko. Tam samolot wciąż ostrzeliwał wroga, który w zasadzie nie miał z nim szans. Brytyjczycy wraz z informatorem mogli wreszcie stąd odlecieć.

Poszukiwania arabskiego terrorysty Edytuj

Od czasu znalezienia dokumentów na statku na Morzu Beringa trwała wojna na półwyspie arabskim pomiędzy OpFor a amerykańską armią. Kiedy wojna doszła do stolicy tego arabskiego państwa, przywódca OpFor Khaled Al-Asad zdalnie odpalił bombę atomową w tym mieście zabijając 30 000 Marines i wielu własnych żołnierzy. Od tego czasu jest poszukiwany przez jednostki specjalne. Od Nikołaja dowiedziano się o potencjalnej lokacji Al-Asada- pewna wioska w Azerbejdżanie.

Pewnej nocy agenci SAS spotkali się z żołnierzem lojalistów w tej wsi. Razem zdecydowali się zaatakować wioskę. Wspierani przez śmigłowiec Mi-28 Havoc ponownie pokazali swoje doświadczenie w wykonywaniu trudnych zadań. Zdobywali dom po domu, pomieszczenie po pomieszczeniu, w każdym przeszukując, czy nie ma tam terrorysty. Wkrótce żołnierze doszli do pewnej stodoły. Weszli tam i zabili każdego z wyjątkiem Al-Asada. Posadzili go na krześle i zaczęli go bić, by wyjawił im kto dał mu bombę atomową. Niestety nie rozumiał on angielskiego. W pewnym momencie zadzwonił telefon przywódcy OpFor. Kpt. Price odebrał go i od razu rozpoznał głos w słuchawce. Był to Imran Zachajew, człowiek, którego Price próbował zabić 15 lat temu. Po rozłączeniu się zastrzelił Khaleda Al-Asada.

Misja "Gorączka" Edytuj

Osiem godzin po śmierci Al-Asada pod wieś przybyły duże siły Ultranacjonalistów celem odbicia terrorysty (nie wiedzieli o jego śmierci). Brytyjczycy w nocy podłożyli miny woków swojej lokacji i zorganizowali szeroko zakrojony plan obrony i ewakuacji. Kiedy zaatakowali niczego nie spodziewających się wrogów myśleli, że mają przewagę, jednak Rosjanie szybko się zreorganizowali. Sierżant John "Soap" MacTavish odpalił miny po czym wszyscy się wycofali do stodoły. Tam użyli wyrzutni rakiet przeciw wrogim czołgom T-72. Jednak Ultranacjonaliści dosłownie zalewali żołnierzy SAS. Wtedy Do akcji przyłączyły się sojusznicze bombowce, które bombardowały pozycje Ultranacjonalistów. Po ciężkich walkach przybył śmigłowiec ewakuacyjny, a cały skład Bravo 6 zdołał stamtąd uciec.

Próba pojmania Wiktora Zachajewa Edytuj

Dzień później Special Air Service wraz z lojalistami zaatakowali posterunek Ultranacjonalistów w celu pojmania syna Imrana Zachajewa, Wiktora. Kiedy zdobyli ten posterunek agenci przebrali się w mundury wroga i wzięli z zaskoczenia konwój z młodym Zachajewem na czele. Gdy rozpoczęto zasadzkę, lojaliści kontynuowali walkę na posterunku by odciągnąć większość sił, a żołnierze SAS rozpoczęli pościg za Wiktorem. Musieli przejść przez wiele ciasnych przejść, ale pomagał im śmigłowiec, który wskazywał wrogów i czasem ostrzeliwał. Gdy Brytyjczycy weszli do budynku, w którym był młody Zachajew, osaczyli go. Wtedy Wiktor popełnił samobójstwo, by nie zdradzić tajemnic ojca. Misja się nie powiodła, a Imran Zachajew wściekł się i groził Wielkiej Brytanii i USA atakiem atomowym.

Zagrożenie atomowe Edytuj

Gdy zagrożenie stało się realne, wysłano SAS w rejon silosów rakietowych na Kaukazie. Zadaniem drużyny Bravo 6 było ocięcie zasilania na powierzchni bazy rakietowej, a drużyna Charlie 6 miała wejść do perymetru. Pierwszej drużynie udało się wykonać cel, po czym mieli spotkać się z drużyną snajperów 2. Po drodze zostali wykryci, przez ich przyjście zostało opóźnione. Kiedy spotkali się ze snajperami, zobaczyli start dwóch rakiet międzykontynentalnych. Wtedy dowództwo rozkazało Bravo 6 dołączyć do Charlie 6 i jak najszybciej opanować perymetr. Amerykanie w tym czasie mieli zdobyć kody anulujące uderzenie rakiety we wschodnie wybrzeże USA.

Kiedy SAS zaczął walki wewnątrz bazy, Ultranacjonaliści rzucili przeciwko nim wszystko co mieli m. in. BWP-2. Na szczęście dla Brytyjczyków znaleźli pirotechnika, który wysadził je za pomocą C4. Po pokonaniu wrogów drużyny doszły do wejść do wnętrza sterowni bazy. Bravo 6 podzieliło się tam. Jedna drużyna miała wejść do sterowni bazy i hakować systemy, a druga wejść do centrum i wysadzić rakiety. Zachajew próbował ich nawet powstrzymać rozkazując podpalić niektóre segmenty bazy, ale mu się nie udało. Żołnierzom SAS udało się zniszczyć rakiety ok. 10 minut przed tym, jak uderzyły one w Stany Zjednoczone.

Koniec wojny Edytuj

Zaraz po uratowaniu Ameryki dowiedziano się o tym, że Imran Zachajew ucieka z bazy ciężarówką ZIŁ. Wtedy rozpoczął się pościg po kaukaskiej autostradzie. Niestety szybko się zakończył ostrzałem trasy ze śmigłowca. Bravo 6 musiało się bronić przed wrogimi siłami, do tego dowództwo odmówiło im wsparcia. Wtedy lojaliści zapewnili, że za 15 minut przybędzie ich wsparcie. Wcześniej jednak Zachajew we własnej osobie przybył na pole walki i rozstrzeliwał członków jednostki. Wtedy jeden z żołnierzy, John MacTavish, zabił go z pistoletu M1911 tuż przed przybyciem lojalistów. Ci zabrali żywych członków do szpitala. Niestety z dawnego składu Bravo 6 przeżyło tylko 2.

Multiplayer Edytuj

W trybie wieloosobowym możemy zagrać SAS na mapach Bloc, Countdown, Downpour, Overgrown, Pipeline, Shipment, Vacant i Wet Work. Na wszystkich walczą ze Specnazem.

Call of Duty: Modern Warfare 3 Edytuj

III wojna światowa Edytuj

Zamach w Londynie Edytuj

W październiku 2016 roku Francuzi przejęli informację o tajemniczym ładunku płynącym w stronę Londynu. W takim wypadku MI5 zdecydowało, by SAS sprawdził zagrożenie 1. stopnia. Dowiedziano się, że tajemniczy ładunek z Afryki jest rozwożony w różne części miasta za pomocą ciężarówek. Drużyny jednostki specjalnej Bravo 6 oraz Bravo 9 wspierane przez śmigłowce Vulture przypuściło atak na terrorystów w londyńskim porcie. Wtedy duża ilość zarówno SAS jak i terrorystów zaczęła walczyć w rejonie doków. Wtedy ci terroryści załadowali tajemniczy ładunek do metra prowadzącego do stacji Westminster. Agenci SAS wsiedli więc do ciężarówek i rozpoczęli pościg na torach za pociągiem. Pociąg się jednak wykoleił i zabił prawie wszystkich członków frakcji z wyjątkiem dwóch. Ci zaczęli walczyć z wrogiem na stacji. Po pokonaniu go wyszli na powierzchnię ulicy i z drużyną Bravo 2 ostrzelali ciężarówkę. Okazało się, że ładunkiem był trujący gaz. Niestety była to jedna z wielu i zamach na Londyn pochłonął wiele ofiar. Zamachy były też w innych miejscach Europy i ułatwiła przejście wojsk rosyjskich na Europę. Gdy wojna w Europie się zaczęła, SAS prawdopodobnie wspierał inne kraje w walce. Nie wiadomo w jakich konkretnie państwach, ale na pewno wspierali Niemców.

Multiplayer Edytuj

Special Air Service walczy w trybie wieloosobowym ze Specnazem na mapie Arkaden i z Wewnętrznym Kręgiem na mapie Seatown.

Znani członkowieEdytuj

II Wojna światowa:

Wojna współczesna:

WyposażenieEdytuj

Ubiór:

  • szturmowy
  • scout
  • antyterrorystyczny
  • bojowy
  • snajperski
  • sabotażowy

Broń:

Ciekawostki Edytuj