Cod4topright MW2icontr MW3tr BlackopsNewTopright BO2topright Codghostsicon MWRtopright
Complete Ten artykuł zawiera sekcje wymagające uzupełnienia. Jeśli możesz, uzupełnij je.

United States Air Force – frakcja występująca w Call of Duty 4: Modern Warfare, Call of Duty: Modern Warfare 2, Call of Duty: Black Ops, Call of Duty: Modern Warfare 3, Call of Duty: Black Ops II i Call of Duty: Ghosts.

OpisEdytuj

Ta frakcja jest częścią Sił Zbrojnych Stanów Zjednoczonych. Obejmuje ona działanie w powietrzu. Jest bardzo ważną częścią taktyki wojskowej amerykańskiej armii. Powstały one w 1947 roku. Były następcą United States Army Air Forces.

Call of Duty 4: Modern Warfare Edytuj

Biorą udział w amerykańskiej inwazji na bliżej nieokreślone arabskie miasto w celu pojmania Khaleda Al-Asada Po raz pierwszy pojawiają się w misji Charlie, nie surfuj. Ich myśliwce od czasu do czasu bombardują pozycje OpFor. Należy zauważyć, że nie wszystkie pojazdy powietrzne należą do USAF. Część śmigłowców należy do Marines. Później najprawdopodobniej wspierali Marines w walkach w Rosji. Być może C-130 Hercules z którego spadamy spadochronem w misji Ultimatum należy do tej formacji.

Call of Duty: Modern Wafrare 2 Edytuj

W tej odsłonie gry wiadomo, że USAF brało udział w walkach w Afganistanie. W bazie ogniowej Feniks widzimy zaparkowanie śmigłowce należące do tej formacji. Gdy rozpoczęła się III wojna światowa musieli wracać do ojczyzny, by jej bronić przed inwazją. W misji Eksodus musimy wskazać lotnictwu za pomocą lasera cele, którymi są rosyjskie działa ZPU, by ci je zniszczyli. Podczas bitwy o Waszyngton szeregowy James Ramirez obsługuje działo tego śmigłowca. Zniszczył za jego pomocą rosyjskie umocnienia. Po detonacji EMP te siły zbrojne przestały odgrywać swoją rolę, bo nie mogły obsługiwać swoich pojazdów. Należy nadmienić, że dron MQ-1 Predator, którego używamy w misjach Rosomaki! i Ewentualność także należą do USAF.

Call of Duty: Black Ops Edytuj

Już w pierwszej misji widzimy B-52 bombardujące kubańskie pozycje podczas inwazji w Zatoce Świń. Ten nalot nie był zbyt skuteczny, bo Joseph Bowman powiedział wtedy "te cholerne B-52 w nic nie trafiają". Także w wojnie wietnamskiej widzimy jak samoloty tej frakcji zrzucają napalm na atakujących Wietnamczyków (oblężenie Khe Sanh). W bitwie o miasto Hue możemy wezwać śmigłowiec tej frakcji na pomoc nam. Śmigłowce tej frakcji pomagają nam też w misji Miejsce katastrofy m.in. niszcząc barierę na rzece. W tej samej misji ponoszą też straty w walce z radzieckimi siłami powietrznymi. Ważną rolę odgrywają podczas infiltracji przez CIA tajnego bunkra w Jamantau. Wtedy pilotujemy niewykrywalnym dla radarów samolotem. Ostatni raz widzimy ich w ostatniej misji, gdy pomagają amerykańskiej marynarce zniszczyć sowiecką stację numeryczną.

Call of Duty: Modern Warfare 3 Edytuj

Odgrywają tu podobną rolę co w Modern Warfare 2. Pomagają spychać Rosjan z dala od ojczyzny, a później pomagają w obronie europejskich miast. Bardzo ważną rolę pełnią w walkach o Paryż. Amerykański AC-130 ma zdolność do niszczenia wrogich czołgów i BTR-ów. Osłaniają go myśliwce z tej frakcji. W walkach o Berlin A-10 z USAF niszczy rosyjskie czołgi dzięki czemu jednostki specjalne mogą kontynuować swoje zadanie. W misji Do króliczej nory wspierają Delta Force w walce z przeważającymi liczebnie wrogami.

Call of Duty: Black Ops II Edytuj

Po raz pierwszy pojawiają się (chronologicznie) podczas inwazji na Panamę wspierając piechotę, która się desantuje. W tej misji możemy wskazać cele dla AC-130. Poźniej, w 2025 roku, podczas operacji mającej na celu schwytanie Raula Menendeza pojawiają się VTOLe wspomagające nas w walce. Po walce na pokładzie USS Obama przylatują amerykańskie drony na pomoc okrętowi. W kolejnej misji, w czasie której trzeba bronić Los Angeles przed dronami Cordis Die dochodzi do wielu walk powietrznych. W pewnym momencie możemy pilotować amerykańskim samolotem, a w innym zestrzeliwać wrogie za pomocą wyrzutni od USAF. W ostatniej misji kampanii desantujemy się na Haiti z VTOL-i.

Call of Duty: Ghosts Edytuj

Tutaj USAF bronią kraju przed inwazją Federacji. W misji Legendy nigdy nie umierają frakcja wspiera nas w walce z wenezuelską armią.

Uzbrojenie Edytuj

Samototy

Śmigłowce

Drony

VTOL-e