FANDOM

CoD1tr CoDUOtr CoD2tr CoD2BROtr CoD3tr MW2icontr Mw2ghosttr BlackopsNewTopright MW3tr BO2topright Codghostsicon AWtopright RealWorldtr

United States Army – organizacja militarna, która bardzo często jest grywalną frakcją w serii Call of Duty.

Występowanie Edytuj

Call of Duty Edytuj

W tej części cyklu US Army pojawia się w pierwszej kampanii, oraz w pierwszej misji ostatniej kampanii. Sterujemy w niej szeregowym Martinem i bierzemy udział w lądowaniu w Normandii, przejęciu wioski Sainte-Mère-Eglise, zniszczeniu dział 88 mm niedaleko Brécourt Manor, uratowaniu dwóch brytyjskich oficerów w Alpach, a na koniec w 1945 idziemy w natarciu na niemieckie bunkry w okolicach Bastogne.

Call of Duty: United Offensive Edytuj

Kontynuując wątek z podstawowej części, gra zaczyna się niedaleko Bastogne. W tej części wcielamy się w kaprala Scotta Rileya. W kampanii mamy zadanie przejąć miasteczka Bastogne, Noville oraz wioskę Foy.

Call of Duty 2 Edytuj

Tym razem w ostatniej kampanii części wcielamy się w kaprala Billa Taylora i bierzemy udział w ataku na Pointe du Hoc podczas Lądowania w Normandii, przejęciu wzgórza 400 w miejscowości Bergstein w Niemczech, a na koniec w przeprawie przez Ren podczas operacji Plunder.

Call of Duty: Modern Warfare 2 Edytuj

W tej części wcielamy się w wyższego szeregowego Josepha Allena i szeregowego Jamesa Ramiereza. Jako Allen bierzemy udział w walkach w Afganistanie. Generał Shepherd pod wrażeniem naszych umiejętności, przenosi nas do CIA/Task Force 141, gdzie udając Alexego Borodina bierzemy udział w masakrze cywili na Lotnisku imienia Zachajewa, aby zdobyć zaufanie Makarowa. Ten jednak orientuje się, że Borodin to tak naprawdę Amerykanin i go zabija, aby rosyjska policja odnalazła zwłoki i wywołała trzecią wojnę światową. Następnie, już jako Ramirez walczymy z Rosjanami podczas wojny światowej w Virginii, a następnie przenosimy się do Waszyngtonu, gdzie musimy odbić biały dom.

Call of Duty: Black Ops Edytuj

Armia USA asystuje nam podczas misji Zdrajca.