FANDOM

Cod4topright CoD4DStr MWRtopright
„Rzucamy tam wszystko, czym dysponujemy. Jeśli dorwiemy Al-Asada zakończymy tę wojnę tu i teraz. Przygotujcie się marines.”
— Porucznik Vasquez przed misją Szok i zdumienie

Porucznik Vasquez – żołnierz Marines, który dowodził 45. pułkiem Marines i 2. batalionem, w którym służył Paul Jackson. Towarzyszy graczowi w misjach USMC na bliskim wschodzie. Szybki i energiczny człowiek. Ginie wraz z 30000 Marines w misji "Szok i zdumienie" w wyniku detonacji bomby atomowej.

BiografiaEdytuj

Pierwszy raz pojawia się w misji "Charlie, nie surfuj". Po desancie ze śmigłowca udaje się z graczem do sztabu opozycji w celu znalezienia Al-Asada. Następnie otrzymuje rozkaz zajęcia stacji telewizyjnej. Wyłącza tam transmitowane nagranie, ale Al-Asada nie udaje się znaleźć.

Następnie w misji "Bagno" udziela pomocy czołgowi Abrams "Świnia Bojowa", który ugrzązł w tytułowym bagnie. Po drodze jednak jego oddział wpada we wrogą zasadzkę. Po przebiciu się do czołgu Jackson niszczy wrogie działo przeciwlotnicze i wzywa wsparcie powietrzne.

W kolejnej misji, "Świnia bojowa" jego oddział eskortuje czołg do autostrady po drodze przebijając się przez kontrolowane przez bojowników miasto. Po walkach ulicznych czołg dociera do celu a oddział Vasqueza jest ewakuowany śmigłowcem Sea Knight.

Ostatni raz pojawia się w misji "Szok i zdumienie". Będąc w tym samym śmigłowcu oddział wraz z 30 tysiącami innych marines atakują ostatnie siły Al-Asada. Jego oddział zostaje pierwotnie wysłany w celu udzielenia wsparcia wysuniętej grupie żołnierzy, jednak po otrzymaniu informacji o potencjalnym zagrożeniu nuklearnym oddział zostaje ewakuowany. W trakcie ewakuacji sąsiedni helikopter zostaje zestrzelony. Vasquez decyduje się pomóc W konsekwencji udaje się uratować jednego z pilotów. Niestety chwilę po uratowaniu pilota i wystartowaniu Sea Knighta dochodzi do detonacji bomby atomowej. Porucznik Vasquez wraz z ze swoim oddziałem i 30 tysiącami marines giną.

Ciekawostki Edytuj

  • Jego kryptonim "Red Dog" oznacza po angielsku Czerwony Pies.
  • Jego nazwisko jest wymienione na liście zabitych w cutscence misji "Pokłosie". W misji tej można też znaleźć jego ciało.
  • Nosi na plecach W1200 bez kolby, ale nie używa go w trakcie gry.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki