Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: World at War. Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops. Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops III. Temat tego artykułu pojawił się w trybie zombie produkcji Treyarch.
„Terapia elektrowstrząsami. Chemicznie wzmocnione mikstury. Hordy nieumarłych nazistów. Spróbuj wysłać ich z powrotem do grobu!”
— Opis mapy

Verrückt (pol. Szaleństwo) – druga mapa trybu Zombie, występująca w Call of Duty: World at War (Map Pack 1), Call of Duty: Black Ops (Rezurrection) i Call of Duty: Black Ops III (Zombies Chronicles).

OpisEdytuj

Akcja rozgrywa tuż po II wojny światowej w Berlinie, w palącym się budynku sanatorium "Wittenau", placówce Grupy 935, gdzie gracze skazani są na walkę z hordami nazistowskich zombie. Jest to niewielka mapa, chociaż względem Nacht der Untoten znacznie większa. Zombie otrzymali wyższą SI i już w niższych rundach potrafią biegać z bardzo dużą prędkością. Verrückt wprowadza nowy standard rozgrywki, w którym należy użyć włącznika zasilania, aby zasilić inne nowe funkcje i jednocześnie ułatwić sobie grę. Wśród tych funkcji pojawiają się maszyny Perk-a-Cola, czyli automaty z atutami. Na mapie znajdują się cztery a są nimi: Quick Revive – szybsza reanimacja powalonych graczy; Juggernog – większa wytrzymałość gracza na ataki zombie; Double Tap Root Beer – większa szybkostrzelność broni; Speed Cola – szybsze przeładowanie broni. Poza tym pojawiają się elektryczne pułapki, które potrafią zabić przechodzących przez nie zombie i nieposiadających Juggernoga graczy. Pod względem uzbrojenia także nastąpiły drobne zmiany. Na ścianach można kupić kilka nowych broni w tym miny skaczące. Ponadto skrzynka losująca może wylosować misia i w ten sposób przenieść się w zupełnie inne miejsce na mapie.

Wersja Black OpsEdytuj

W wersji Call of Duty Black Ops zostało wprowadzonych kilka zmian. Modele, w tym zombie, otrzymały odświeżone tekstury, a gracze mają możliwość wcielenia się w cztery oryginalne postacie Tanka Dempsey'aNikołaja BelińskiegoTakeo Masakiego i Edwarda Richtofena. Zombie nie potrafią tak szybko biegać, jak miało to miejsce w World at War, co nie oznacza, że nie stanowią już zagrożenia. Skrzynka losująca także uległa zmianie. W tej wersji losuje jedynie bronie występujące w tej części serii włącznie z Krzykiem Zimy i Małpką z talerzami. Ponadto w jednym z pomieszczeń na mapie pojawił się Mule Kick, a wśród power-upów znajduje się również Carpenter. Springfield natomiast został zastąpiony bronią Kar98k.

PomieszczeniaEdytuj

Pomieszczenie identyfikacji zwłokEdytuj

Pomieszczenie identyfikacji zwłok jest jednym z pomieszczeń startowych, w których gracz może rozpocząć rozgrywkę. Zombie odradzają się na zewnątrz budynku i próbują dostać się do wewnątrz przez znajdujące się tam cztery barykady. Na ścianach gracz może nabyć Springfield (w wersji Black Ops Kar98k) oraz M1 Garand. Naprzeciw tej drugiej stoi pierwsza maszyna Perk-a-Cola, jaką jest Quick Revive. Ponadto znajdują się tam troje drzwi. Pierwsze z nich wymagają włączenia zasilania i prowadzą do pomieszczenia dla personelu. Pozostałe kosztują 750 punktów. Jedne otwierają niewielkie pomieszczenie, w którym można kupić BAR z dwójnogiem, a drugie kierują gracza do obszaru 1-5.

Obszar 1-5 – parterEdytuj

Parter obszaru 1-5 to średniej wielkości pomieszczenie z trzema barykadami. Na ścianach można kupić trzy bronie: Thompsona, Stielhandgranate oraz Dubeltówkę, za którą można znaleźć miejsce na skrzynkę losującą. Dalej znajdują się schody a na nich szczątki, które prowadzą gracza na piętro obszaru 1-5. Kosztują one 1000 punktów. W wersji Black Ops obok nich stoi Mule Kick.

Obszar 1-5 – piętroEdytuj

Piętro obszaru 1-5 jest nieco większe od parteru i zawiera taką samą ilość barykad. Znajdują się tam bronie na ścianach: BAR z dwójnogiem, Karabin okopowy M1897 i miny skaczące; nowa funkcja, jaką jest elektryczna pułapka oraz kosztujące 750 punktów drzwi prowadzące do pokoju.

PokójEdytuj

Pokój to niewielkie pomieszczenie, w którym znajduje się jedna barykada. Na jednej ze ścian można kupić Dubeltówkę ze ściętą lufą i uchwytem na drugiej Stielhandgranate a pod trzecią stoi druga maszyna Perk-a-Cola, Speed Cola. Znajdujące się tam drzwi prowadzą do kuchni i kosztują 1000 punktów.

KuchniaEdytuj

Kuchnia jest małym, niezbyt ciekawym pomieszczeniem. Nie ma tam żadnej broni, maszyny Perk-a-Cola czy innej funkcji z wyjątkiem jednej barykady i kosztujących 750 punktów drzwi prowadzących do pomieszczenia z prądem.

Pomieszczenie tylko dla personeluEdytuj

Pomieszczenie tylko dla personelu jest drugim z pomieszczeń startowych, w którym gracz może rozpocząć rozgrywkę. Podobnie jak w pomieszczeniu identyfikacji zwłok zombie dostają się do gracza czterema barykadami. Na ścianach można kupić natomiast Kar98k, Gewehr 43 oraz Stielhandgranate. Pod jedną ze ścian stoi trzecia maszyna Perk-a-Cola, Juggernog, w pobliżu której znajduje się miejsce na skrzynkę losującą. Za wyjście z pomieszczenia odpowiadają wspomniane w pierwszym punkcie drzwi oraz kosztujące 750 punktów szczątki, prowadzące na piętro.

PiętroEdytuj

Piętro jest to średnie, lecz ciasne pomieszczenie. Zombie dostają się tam przez dwie barykady. Obok jednej z nich znajduje się miejsce na skrzynkę losującą. Dalej można spotkać elektryczną pułapkę oraz czwartą maszynę Perk-a-Cola, Double Tap Root Beer. Na ścianach można kupić Dubeltówkę, MP40, miny skaczące oraz Stielhandgranate. Do następnego pomieszczenia można się dostać przez kosztujące 750 punktów drzwi.

ToaletyEdytuj

Pomieszczenie podobne to poprzedniego. Znajdują się w nim dwie barykady, a na ścianie można kupić STG-44 oraz Karabin okopowy M1897. Ostatnie, kosztujące 750 punktów drzwi prowadzą do pomieszczenia z prądem. Obok nich natomiast znajduje się miejsce na skrzynkę losującą.

Pomieszczenie z prądemEdytuj

Pomieszczenie z prądem to niewielkie pomieszczenie, do którego próbują się dostać obie drużyny. Znajduje się tam bowiem włącznik zasilania, naprzeciwko którego pojawia się skrzynka losująca. Ponadto można tam spotkać jedną barykadę.

Dostępna brońEdytuj

  Broń startowa  
  Broń na ścianie  
  Skrzynka losująca (World at War)  
  Skrzynka losująca (Black Ops)  

Dostępne funkcjeEdytuj

  Perk-a-Cola  
  Power-Upy  
  Funkcje  

Osiągnięcia i trofeaEdytuj

Logo osiągniecia Kolekcjoner.png Kolekcjoner (Srebrne Silver.png) (20Gamerscore.png)
Kup wszystkie rodzaje broni w ciągu jednej gry w trybie Zombie.
Samotny wilk obrazek osiagniecia.png Samotny wilk (Brązowe Bronze.png)
W Verrückt zabij 20 zombie znajdujących się na podwórzu strzałem w głowę z pierwszego piętra Asylum.

CiekawostkiEdytuj

  • To pierwsza mapa w trybie zombie gdzie pojawiają się pułapki, zasilanie i perki.
  • To pierwsza mapa w trybie zombie gdzie skrzynka losująca może zostać przeniesiona.
  • Na tej mapie jest sekretna piosenka, zwana Lullaby of a Dead Man. Żeby ją włączyć, należy spuścić wodę w toalecie 3 razy.
  • Na tej mapie w wersji Black Ops miały występować piekielne psy.
  • W World At War na środku mapy, pod fontanną znajduje się karabin MG42, z którego można strzelać do zombie (nie można ustawiać MG42 tak, by strzelał do zombie, które podchodzą do barykad). Także pod pomieszczeniem z Quick Revive znajdują się 4 rzędy karabinów: BAR, FG42, MG42, i Browning M1919, z których można strzelać, ale nie można zabić żadnego zombie. Aby dostać się w oba miejsca, należy użyć komendy noclip.
  • Ta mapa jest uważana za najtrudniejszą w Call of Duty: World at War.
  • W pokoju z aktywatorem prądu, tuż za teksturami można znaleźć pobrudzony znak "Uwaga Zombie". Jednak aby się tam dostać, trzeba użyć komendy noclip.
  • To pierwsza mapa, w której postacie mogą mówić.
  • To druga mapa, w której akcja rozgrywa się w Niemczech.
  • To pierwsza mapa, w której zombie mogą atakować gracza przy barykadzie.
  • W pomieszczeniu tylko dla personelu można włączyć piłę.
  • Jeśli się dobrze przypatrzeć, można zauważyć cieknącą krew pod stołem. Może to świadczyć o tym, że krew jest świeża.
  • To pierwsza mapa w której można kupić miny skaczące.
  • W wersji mapy z World At War istnieje błąd pozwalający na dobranie sobie dodatkowej liczby broni. W Black Ops nie ma takiej możliwości.
  • Jeśli w wersji z World At War w odpowiedniej kolejności otworzymy drzwi do pokoju z atutem Speed Cola, to przez okno pokoju z tym atutem nie będą wchodziły zombie.
  • W rejonie pomieszczenia z Quick Revive można usłyszeć krzyki.
  • Nieraz żołnierze mogą powiedzieć "For Pvt. Pyle" (tłum. "Za Szeregowego Pyle'a"), który zginął w pierwszej misji kampanii World of War.
  • Tak jak na Shi No Numa na mapie Verrückt miały występować psy, o czym świadczy niewykorzystana w plikach gry muzyka.
  • Niektóre elementy budynku mają podobne struktury, jak azyl w misji Stalowe koło.
  • Nazwa mapy może nawiązywać do szybkości biegu zombie.
  • Na piętrze obszaru 1-5, na balkonie, obok jednej z barykad, wisi ostrzeżenie z napisem: "Warnung! Unbeaufsichtigte kinder werden umgehend an den Zirkus verkauft." (tłum. "Ostrzeżenie! Dzieci bez nadzoru będą bezzwłocznie sprzedane do cyrku.").
  • W polskiej wersji mapa pierwotnie nazywała się "Sanatorium dla obłąkanych zombie", jednak została później zmieniona na "Zombie Verruckt"