Cod5topright

Wendeta – czwarta misja występująca w Call of Duty: World at War w kampanii. To pierwsza misja kampanii radzieckiej. Polega ona na zabiciu Nazistowskiego generała Amsela.

OpisEdytuj

Stalingrad 17 września 1942 roku szeregowy Dmitrij Petrenko ze swoim oddziałem zostają zmasakrowani przez Niemców przy fontannie. On jest jedynym żywym żołnierzem. Spotyka on rannego w rękę sierżanta Wiktora Reznowa, który mówi mu, że tropi on generała Amsela od trzech dni. Reznow daje mu swój Mosin-Nagant z lunetą, którym Dmitrij zabija siedmiu niemieckich żołnierzy. Reznow i Petrenko uciekają z ulicy do różnych budynków w okolicy, żeby zastrzelić Amsela. Chwilę po tym atakuje ich snajper, więc muszą się go pozbyć. Gdy tego dokonają, to idą na piętra niżej, gdzie widzą przez okno niemiecki patrol. Reznow mówi, żeby Niemcy przeszli, lecz włączający się zegar odwraca ich uwagę na bohaterów. Gdy uciekają przez budynek, Reznow każe Dmitrijemu skoczyć na ulice, gdzie po chwili Niemcy zaczynają kopać leżącego Reznowa. Zabijają ich rosyjscy żołnierze, którzy mają zamiar zdobyć budynek komunikacji, dzięki czemu Amsel nie będzie mógł wezwać pomocy. Reznow i Dmitrij zgadzają się ich wesprzec ogniem snajperskim. Po drodze napotykają Niemców, którzy chcą ich powstrzymać. Gdy w końcu dotrą do wysokiego budynku, można zobaczyć Amsela uciekającego przed Rosjanami. Wtedy nadchodzi odpowiedni moment, aby go zastrzelić z karabinu snajperskiego. Jego śmierć zwraca uwagę niemieckich żołnierzy, którzy zaczną strzelać w stronę gracza. Reznow z Dimitrim uciekają i skaczą do rzeki Wołgi.

  • Reznow w tej misji podpisany jest na 2 sposoby: do momentu oddania karabinu jest snajperem, potem staje się strzelcem pistoletu maszynowego.
  • Niemiecki żołnierz obsługujący miotacz ognia zachowuje się dokładnie, jak z rosyjskiego filmu Idź i patrz. Najpierw podpala budynek, następnie robi krok do przodu, cofa się, drugi raz podpala i ucieka.
  • Generał Amsel po trafieniu robi dziwny obrót, który nie jest możliwy po trafieniu z mosina czy z innej broni.
  • W misji można zauważyć zniszczone czołgi Tiger II, co nie zgadza się z faktami historycznymi, gdyż były one produkowane dopiero od 1944 roku.
  • Jest to jedyna misja kampanii rosyjskiej, która nie może być rozegrana w trybie kooperacji.
  • W zachowaniu podczas misji można znaleźć nawiązania do filmu Wróg u Bram, gdzie np. wykorzystano przelatujące bombowce do ukrycia dźwięku wystrzału.
  • Jeśli gracz zabije Niemca strzelając z karabinu snajperskiego bez celowania, Reznow będzie zaskoczony i powie "Bez lunety? Nieźle".
  • Słowo vendetta w języku włoskim oznacza zemsta.