FANDOM

MW3tr

Wiktor Christienko (ros. Bиктор Христиенко) – postać występująca w Call of Duty: Modern Warfare 3

Biografia Edytuj

Wiktor Christienko urodził się w Dubowce, małym miasteczku leżącym nad rzeką Wołgą, na północ od Wołgogradu.

Związki z różnymi organizacjami Edytuj

Przed II wojną domową w Rosji w 2011 roku Wiktor Christienko należał do partii Ultranacjonalistów, którzy dążyli do odwołania obecnego rządu rosyjskiego i powrotu do silnej i dominującej Rosji. Wtedy wybuchła wojna domowa w Rosji pomiędzy Ultranacjonalistami a Lojalistami. Przez włączenie się do konfliktu Amerykanów i Brytyjczyków wygrali Lojaliści. Lecz Ultranacjonaliści byli popierani przez większość Rosjan i wygrali nadchodzące wybory. Volk znalazł się w rządzie stworzonym przez Borysa Worszewskiego. Jednak Worszewski bał się antyzachodnich zapędów ważnej osobistości wśród Ultranacjonalistów - Władimira Makarowa. Wkrótce Makarow został drogą głosowania wyrzucony z partii, a ludzie jego popierający również odeszli. Wtedy to założyli organizację terrorystyczną zwaną Wewnętrznym Kręgiem i zaczęli mścić się na rządzie rosyjskim i Zachodzie poprzez przeprowadzanie zamachów. Makarow miał w przyszłości plany wciągnięcia Rosji i innych państw w wojnę, do czego miał mu się przydać Volk.

Obaj Rosjanie założyli fikcyjną firmę transportową o nazwie Fregata Industries.

Atak gazowy Edytuj

Wiktor Christienko był dobrym chemikiem i podczas trwania wojny rosyjsko-amerykańskiej tworzył bomby chemiczne. By nie zwrócić uwagi zagranicznych służb, bomby były robione w Sierra Leone i Somalii i były osłaniane przez tamtejsze organizacje paramilitarne. Gdy wszystko było już gotowe, a rosyjska armia wycofała się z USA, zdecydowano się na ruch. Za pomocą Fregata Industries gaz był rozwożony do europejskich stolic. 6 października 2016 roku wszystkie ciężarówki (prócz jednej) przewożące gaz wybuchły i rozpyliły gaz. To sparaliżowało europejski system obronny, zabiło ok. 35 tysięcy cywili i ułatwiło rosyjskiej armii atak na Europę. To dobitnie pokazywało współpracę rosyjskiego wojska i Wewnętrznego Kręgu.

Paryż Edytuj

„Naszym kontaktem był niejaki Volk.”
— Waraabe, przywódca afrykańskich organizacji paramilitarnych podczas przesłuchania.
Volk osobiście nadzorował dostawę gazu do Paryża, by tam założyć swoją małą bazę. Jednak w przeciwieństwie do reszty miast, Christienko zdecydował, by atak w stolicy Francji był przeprowadzony z katakumb (które służyły również za sieć kanalizacji).

Amerykańska jednostka specjalna Delta Force we współpracy z francuską jednostką GIGN namierzyły w ogarniętym wojną mieście Volka. Po długiej walce w paryskich uliczkach doszli do katakumb, lecz Volk począł uciekać, a rosyjska armia go przy tym osłaniała. Po długim pościgu Amerykanie złapali uciekiniera. Niestety dla nich, Rosjanie sprowadzili do miasta wiele sprzętu, by go odbić. Za poleceniem amerykańskiego prezydenta Volk musiał być przesłuchany. Dzięki pomocy samolotu AC-130 z USAF udało się go ewakuować i przesłuchać.

Paszport

Paszport Volka.

Przesłuchanie i dalsze losy Edytuj

Price: „Czy nasz człowiek zaczął sypać?”
Sandman: „Oni zawsze sypią. Mamy nazwiska, daty, miejsca. Volk powiedział nam wszystko... nawet o Fregata.”
— Sandman o przesłuchaniu Wiktora.

Amerykanom udało się przesłuchać Volka. Ten bez skrupułów zaczął zdradzać największe tajemnice Wewnętrznego Kręgu i swojego współpracownika Władimira Makarowa. Powiedział, gdzie ten zamierzał zwołać swoją radę. Wysłano tam Task Force 141 by ci go zabili.

Jego los po zakończeniu wojny nie jest znany, lecz niewykluczone, ze poszedł do więzienia.

Ciekawostki Edytuj

  • Ma takie same imię i nazwisko co były rosyjski minister do spraw energetyki.
  • Palił papierosy.