FANDOM

Cod5topright BlackopsNewTopright BO2topright Feature

Wiktor Reznow (Виктор Резнов) – postać pochodzenia rosyjskiego pojawiająca się w Call of Duty: World at War, Call of Duty: Black Ops oraz Call of Duty: Black Ops II.

Call of Duty: World at War Edytuj

W tej części Wiktor Reznow jest szeregowym żołnierzem Armii Czerwonej, który walczy na wschodnim froncie. Tutaj też prawdopodobnie poznaje swoich późniejszych wrogów: Nikitę Dragowicza oraz Lwa Krawczenkę.

Wczesne życie Edytuj

Wiktor Reznow urodził się w Sankt Petersburgu 20 kwietnia 1913 roku w rodzinie muzyka (który ginie w trakcie II wojny światowej) i nieznanej kobiety. Później dołącza do Armii Czerwonej, gdzie pełni rolę strzelca wyborowego.

Wendeta Edytuj

Wiktor Reznow wraz z wojskami Armii Czerwonej broni się w Stalingradzie, gdzie wskutek dużego naporu sił Wehrmachtu jego oddział ponosi ciężkie straty, a sam, choć przeżył, traci część palca. Wskutek tego porzuca karabin wyborowy (który przekazuje spotkanemu tam Dmitrijowi Petrence) i ze zwłok jednego ze swych towarzyszy bierze PPSz-41. Obmyśla on plan zemsty na Generale Heinricha Amsela za stan Stalingradu, który pomimo trudności udaje się zrealizować.

Między 1942 a 1945 Edytuj

Na temat tego okresu nic nie wiadomo. Niemniej można przypuszczać, że brał czynny udział w walce. Wraz z Czernowem. Zostają wcieleni do 3 Armii Uderzeniowej, która brała udział m. in. W wyzwalaniu Białorusi (Operacja Bagration) i Polski.

Droga do Berlina Edytuj

Ich kraj, Ich krew Edytuj

Wiktor Reznow uczestniczy w inwazji na wzgórza Seelow, gdzie ratuje z opresji Petrenkę. Potem wspólnie atakują niemieckie pozycje i zdobywają obóz, a tam Wiktor wygłasza płomienną mowę.

Krew i żelazo Edytuj

Reznow znajduje się w czołgu T-34 wraz z Petrenką i być może Czernowem. Instruuje Dmitrija co i jak ma robić, co zniszczyć i dokąd jechać. Kiedy czołgi dojeżdżają do stacji kolejowej, wszyscy czerwonoarmiści wsiadają do wagonu prowadzącego na przedmieścia Berlina. Wtedy to Reznow chwali Petrenkę przed innymi żołnierzami.

Bitwa o Berlin Edytuj

Stalowe koło Edytuj

Ta misja jest kontynuacją misji "Krew i żelazo". Reznow wysiada z pociągu i na znak rusza wraz z innym żołnierzami zdobywać budynki, w których są wrogowie obsługujący Panzerschrecki. Wtedy dociera do ściany, którą niszczy czołg. Żołnierze, w tym Reznow, idą naprzód, by zdobyć azyl. Zdobywają go, a następnie ostrzeliwują wycofujących się Niemców.

Wykwaterowanie Edytuj

Tutaj Reznow pojawia się na strychu pewnego berlińskiego budynku. Jest on świadkiem rozstrzelania niemieckiego żołnierza. Wzburzony Czernow mówi, że to morderstwo. Wiktor go poucza i mówi, że w ten sposób wygrywa się wojnę. Wtedy rozkazuje wszystkim wejść do budynku i oczyścić go z zaskoczenia. Udaje się to, po czym wszyscy wychodzą na poziom ulicy. Kiedy razem z innymi niszczą siły wroga na ulicy, Wiktor każe dobić rannych. Wtedy dochodzą do wejścia do metra. Tam spotykają trzech nieuzbrojonych wrogów. Czernow nie chce ich zabić. Reznow mówi wtedy, że umrzeć można szybko lub wolno i boleśnie, więc daje Petrence wybór jak ich zabić. Po tym razem z innymi wchodzi na perony berlińskiego metra i niszczy siły Wehrmachtu. Na końcu trasy chce otworzyć drzwi, by wyjść z ostrzeliwanych podziemi. Niestety metro zostaje zalane.

Serce Rzeszy Edytuj

Na szczęście Reznow przeżywa zalanie, po czym wyciąga z wody Dmitrija. Kiedy Wiktor widzi dziennik Czernowa, daje mu pouczenie o odwadze i śmierci za ojczyznę po czym rzuca (mając na myśli jego dziennik) "I tak nikt tego nie przeczyta". Wtedy rusza z innym oczyścić niemiecką bibliotekę. Udaje mu się to po czym łączy się z innymi czerwonoarmistami. Na znak komisarza Markowa wszyscy ruszają w stronę Reichstagu. Reznow rozkazuje zniszczyć Dmitrijowi cztery działa kal. 88 mm. Udaje mu się to. Kiedy wszyscy są tuż przy drzwiach niemieckiego parlamentu, jeden z wrogów podpala Czernowa. Wtedy Reznow całkowicie zmienia swoje zdanie na jego temat, po czym zabiera jego notes i mówi "ktoś powinien to przeczytać". Potem wchodzi z innymi do Reichstagu.

Upadek Edytuj

Misja rozpoczyna się od krótkiej przemowy Reznowa do reszty towarzyszy. Następnie rusza z innymi wgłąb budynku. Po długich walkach wchodzi coraz wyżej i wyżej. Instruuje Dmitrija mówiąc np. żeby użył Panzerschrecka. Wreszcie wraz z innymi dochodzi do dachu parlamentu. Kiedy wszyscy nieprzyjaciele są martwi, a dach już ostrzelany, Wiktor mówi do Dmitrija, by ten wziął sztandar ZSRR i wetknął go na szczyt budynku. Gdy już miał to zrobić, ostatni niemiecki żołnierz strzela w Dmitrija. Na ratunek przychodzi mu Reznow, który zrzuca wroga w przepaść, po czym uderzeniem swojej maczety zdejmuje flagę III Rzeszy. Wtedy bitwa o Reichstag kończy się.

Po tych wydarzeniach liczy na powrót do ojczyzny jako bohater, co jednak się nie dzieje.

Call of Duty: Black Ops Edytuj

W tej części najpierw występuje jako kapitan Armii Czerownej, później jako zdegradowany żołnierz i więzień obozu pracy Workuta. Tutaj też poznaje Alexa Masona i wykorzystując fakt, że stosowano wobec niego pranie mózgu, postanawia wykorzystać to na swoją korzyść i programuje go do zabicia Steinera, Krawczenki oraz Dragowicza.

Operacja Olimp Edytuj

Projekt Nova Edytuj

Wiktor Reznow zostaje wraz Dmitrijem Petrenką oraz oddziałem Armii Czerwonej wysłany na koło podbiegunowe (prawdopodobnie tereny dzisiejszej Kanady), gdzie ma za zadanie odnaleźć Fredricha Steinera, który zaoferował współpracę z ZSRR. Po ciężkiej walce udaje mu się dotrzeć do celu – kilkanaście lat później wyznaje Masonowi, że widział w nim zło III Rzeszy i chciał go zabić, ale był wtedy prostym żołnierzem i wierzył w rozkazy.

Po odnalezieniu Steinera cały oddział udaje się na wrak statku z bronią biologiczną, gdzie zostaje zdradzony przez Dragowicza i wsadzony do jednej z dwóch komór – jego przyjaciel trafia do tej drugiej, która zostaje wypełniona gazem Nova 6. Na szczęście Reznowa chwilę później dochodzi do ataku brytyjskich komandosów, wskutek czego może on wydostać się z komory. Decyduje się wtedy na podłożenie materiałów wybuchowych i zatopienie okrętu. Udaje mu się uciec przed tą eksplozją, jednak zostaje złapany i umieszczony w obozie pracy Workuta.

W obozie pracy Workuta Edytuj

Workuta Edytuj

W trakcie pobytu w obozie pracy Workuta poznaje złapanego na Kubie Alexa Masona i się z nim zaprzyjaźnia. Opowiada mu o sobie, znajomości z Nikitą Dragowiczem oraz bohaterskim Dmitriju Petrence. Tam też zauważa, że zarządcy obozu "piorą mózg" Masonowi. Postanawia wykorzystać tę okazję, by wnieść w niego nienawiść do Nikity Dragowicza, Lwa Krawczenki oraz Friedricha Steinera. W międzyczasie Alex z Wiktorem oraz innymi więźniami obozu opracowują plan wydostania się z więzienia, który postanawiają wprowadzić w życie 6 października 1963 roku.

Alex oraz Reznow wspólnymi siłami wydostają się z obozu, jednak wskutek pościgu po opuszczeniu obozu Reznow musi się poświęcić, żeby pozwolić uciec Alexowi Masonowi.

W tym momencie Reznow ginie z rąk jednego ze Strażników Workuty. Alex Mason tego jednak nie dostrzegł i według niego Wiktor został pojmany. Często za Wiktora Reznowa bierze albo siebie albo przypadkowego żołnierza.

Jako wymysł Alexa Masona Edytuj

Zdrajca Edytuj

Po wejściu do pokoju ze zdrajcą Alex Mason zostaje napadnięty przez żołnierza NVA, który chwilę później ginie z rąk Reznowa (tak się wydaje Masonowi – najprawdopodobniej jednak był to Marine). Mason jest zaskoczony, a Reznow, zapytany jak udało mu się przeżyć ucieczkę, odpowiada w sposób dość wymijający. Potem "razem" uciekają z oblężonego miasta.

W oczach Alexa Masona to Reznow wydawał się zdrajcą, a tak naprawdę był to Rosjanin, którego zwłoki opierały się o biurko znajdujące się w pomieszczeniu, w którym na Alexa napadł członek NVA.

Victor Charlie Edytuj

Reznow pojawia się w kilku momentach misji. Najpierw pomaga Masonowi wyjść z tonącego wraku, a następnie ubezpiecza przez chwilę. Potem pojawia się w tunelach, gdzie razem z Masonem dociera do schowka Lwa Krawczenki, z którego musi się salwować ucieczką.

Miejsce katastrofy Edytuj

Reznow towarzyszy Masonowi przez cały czas trwania misji – na łodzi w "charakterze" wsparcia merytorycznego, później ubezpiecza tyły. Wraz z Alexem dostaje się do niewoli.

Zemsta Edytuj

Reznow pojawia się w ostatniej lokacji, gdzie wychodzi z jednego z więzień (najprawdopodobniej był to jeden z Marine). Wspólnie idą do miejsca pobytu Krawczenki, gdzie między nim a Alexem wywiązuje się bójka. Chwilę później dołącza do niej Woods, wskutek czego on i Lew Krawczenko wypadają przez okno i następuje wybuch. Reznow myśląc, że obaj zginęli w eksplozji, wysyła Masona na wyspę Odrodzenia, by znaleźć i zabić Friedricha Steinera.

Odrodzenie Edytuj

Reznow pojawia się tylko w części, w której gracz steruje Masonem. Wspólnie przedzierają się przez strażników laboratorium i udaje im się dotrzeć do pokoju, gdzie przebywa Steiner. Tam Reznow łapie Steinera i po krótkiej mowie wypominającej jego zbrodnie zabija go strzałem w głowę z Makarowa. Tak to widzi Alex, ale Hudson obserwuje inną sytuację. To Mason, przedstawiając się jako Reznow, zabija Steinera. Gracz natomiast patrząc na Reznowa widzi tak naprawdę Masona.

Powracająca pamięć Edytuj

Reznow pojawia się tu we wspomnieniach Masona, gdy ten przypomina sobie zdarzenia z Wietnamu.

Odkupienie Edytuj

Reznow nie pojawia się w tej misji osobiście, ale pod koniec chwali Alexa za jego dokonania, do których sam nie był zdolny.

Call of Duty: Black Ops II Edytuj

Na długo przed wydarzeniami z tej części Reznow ginie, jednak wciąż może być przywołany jako efekt prania mózgu Alexa Masona.

W Afganistanie Edytuj

Stare rany Edytuj

Mason słyszy jego głos w momencie, gdy zauważa Lwa Krawczenkę oraz podczas jego przesłuchania. Reznow powtarza, że "Krawczenko musi umrzeć". Potem Wiktor pojawia się pod postacią jednego z członków grupy, która ratuje Woodsa i Masona z opresji. Alex mówi, że to Reznow ich uratował, w co Woods otwarcie wątpi.

Koncert na koniec Edytuj

Reznow pojawia się pod koniec gry na koncercie "Carry On", gdzie tańczy razem z Aleksem Masonem. Po chwil jednak znika, co wprawia Aleksa w zakłopotanie.

CytatyEdytuj

Osobny artykuł: Wiktor Reznow/Cytaty

CiekawostkiEdytuj

OgólneEdytuj

  • Nazwisko Reznow oznacza Rzeźbiony.
  • Model Zachajewa był pierwowzorem dla modelu Reznowa.
  • Reznow jest podobny do odpowiedzialnego za dubbing Gary'ego Oldmana.
  • Wiktor Reznow ma urodziny wtedy co Adolf Hitler, czyli 20 kwietnia.
  • Reznow wyglądem przypomina przywódcę komunistów Włodzimierza Lenina.

Call of Duty: World at WarEdytuj

  • Tylko w misji "Wendeta" nie ma płaszcza.
  • Żywił szczerą sympatię do Dmitrija Pietrenki.
  • Nie podobało mu się podejście Czernowa do wojny.
  • Osoba dubbingująca postać odpowiada za głosy strony rosyjskiej w trybie dla wielu graczy.
  • Reznow strzela z oderwanego palca.
  • Reznow w misji "Wendeta" razem z Dimitrim Petrenko przypominają bohaterów z filmu Wróg u bram.

Call of Duty: Black OpsEdytuj

  • W misji "Projekt Nova" oraz podczas ucieczki z Workuty można zaobserwować, że Reznow nie ma połowy palca wskazującego u prawej ręki. Jednak w misjach, gdzie Reznow jest wymysłem Masona, ma ten palec w całości.
  • W Black Ops w misji "Zdrajca" trzyma on karabin Commando, ale kiedy w misji "Powracająca pamięć" Mason przypomina sobie tamten moment Reznow ma AK-47.
  • W kryptonimach pierwsze litery tworzą pewne hasło "xReznowxxisdeadx", czyli "Reznow nie żyje".
  • Na koncie Hudsona w komputerze w jednym z listów jest napisane "Tell Mason, that was freedom for both of us" (pol. "Przekaż Masonowi, że to była wolność dla nas obu"), co może oznaczać, że Reznow jednak przeżył.

Call of Duty: Black Ops IIEdytuj

  • Reznow na koncercie jest ubrany tak samo jak na wyspie Odrodzenia z Call of Duty: Black Ops.
  • Reznow na dyskotece ma biały płaszcz, a nie brązowy.
  • Na nieśmiertelniku w trybie likwidacji, jest wyryte jego imię i nazwisko oraz napisane jest unknown (pol. nieznany).
  • Nazwa ulepszonej wersji AK-47 z mapy Mob of the Dead nawiązuje do jego chęci zemsty.

Call of Duty: Black Ops IIIEdytuj

  • Reznow pojawia się na jednej z wizytówek dostępnej w zrzutach zaopatrzenia.
  • Na mapie Gorod Krovi przy nagrobkach prób widnieje tabliczka z napisem "Vengeance is mine! - V.R." (tłum. "Zemsta jest moja!"). Inicjały V i R nawiązują do Wiktora Reznowa.

GaleriaEdytuj